"СҚО әкімдігінің ДСБ" КММ "Жұмағали Тлеулин атындағы Солтүстік Қазақстан жоғары медицина колледжі" ШЖҚ КМК
Ресми интернет-ресурс
 
Петропавл қ., Шухова к. 42

Call-центр: 8 (7152) 35-00-95

Сенім телефоны: 8 (7152) 50-85-60
Қабылдау комиссиясы: 8 (771) 174-44-60

Кітапхана

  •  


     «Заманауи білім беру жүйесінің бірінші кезектегі міндеті –  сыни ойлау мен ақпараттық ағындарды бағдарлауға қабілетті адамдарды дайындау»

    Н.Ә. Назарбаев

    20221005 100941Бүгінгі таңда ақпараттық-библиографиялық жұмыс көбінесе ақпаратты іздеуге, жаңа компьютерлік технологиялармен жұмыс істеуге, сондай-ақ алынған ақпаратты талдау және синтездеу дағдыларын игеруге байланысты дағдыларды қалыптастыруға негізделген. Ақпаратты іздеудің және жеткізудің заманауи құралдарына ие бола отырып, бұл қызмет саласында кітапханалар жетекші болуы тиіс.

    Бүгінгі таңда кітапханаға қойылатын басты талап – дәстүрлі түрде кітапхананың жауапкершілік аймағында болатын мәдени-ағарту іс-шараларын қоса алғанда, өзгеріп отыратын процестермен өзгерту. Кітапхана қызметінің негізі міндеттері:

    • баспа және электрондық ресурстармен толықтыру процесін ұйымдастыру, олардың тиімді тұтынылуын қамтамасыз ету, ресурстарға сұранысты бағалау
    • бәсекеге қабілеттілікті арттыру мақсатында кітапхананы цифрлық трансформациялау бағдарламасын іске асыру;
    • кітапхана мен колледждің құрылымдық бөлімшелерінің өзара іс-қимылын қамтамасыз ету
    • жоғары кәсіби мамандарды даярлауға, колледждегі білім беру және ғылыми-зерттеу процестерінің сапасына әсер ететін ақпараттық-кітапханалық қызметтердің сапасын қамтамасыз етудің тиімді жұмыс істейтін және үнемі жетілдіріліп отыратын жүйесін құру.
    • жеке және жаппай жұмыстың әртүрлі нысандарын пайдалана отырып, кітапхана қорын жан-жақты ашуды жүзеге асыру.
    • білім беру, өзін-өзі тәрбиелеу процесінде және қашықтықтан оқыту жағдайында пайдаланушыларға көмек көрсету.
    • рухани мәдениетті қалыптастыру және сақтау, іс-шараларды ұйымдастыру және түрлі көрмелерді рәсімдеу арқылы мәдени өзін-өзі тануға тәрбиелеу
    • адамгершілікке, мінез-құлық мәдениетіне, студенттердің жеке басының өзін-өзі жүзеге асыруына тәрбиелеуге бағытталған іс-шаралар өткізу.
    • кітапхананы мәдени орта және қарым-қатынас пен зияткерлік демалыс кеңістігі ретінде дәйекті дамыту
    • колледж қызметінде сенімді серіктес ретінде кітапханашы мен кітапхананың оң имиджін қалыптастыру

    Кітапхана пайдаланушылары – студенттер, оқытушылар, колледж қызметкерлері, қала мен облыстың медициналық мекемелерінің қызметкерлері. 

    Кітапханалық қызмет абонементте және оқу залында жүзеге асырылады. Пайдаланушылардың қызметтеріне мынадай функционалдық аймақтар бөлінген: оқу және анықтамалық әдебиеттерді, өлкетану әдебиеттерін, мерзімді басылымдар қорын ашық қарау. Әдебиеттің болуы туралы ақпаратты алфавиттік және жүйелі каталогтарды дәстүрлі карта түрінде қолдана отырып алуға болады, сонымен қатар электронды каталогтың көмегімен ақпарат іздеуге болады.

          Бүгінгі таңда Солтүстік Қазақстан жоғары медициналық колледжінің кітапханасы оқырмандардың сұраныстарын оңтайлы қанағаттандыру үшін жеткілікті әлеуетке ие. Кітапхананың кітап қоры 34000 данадан асады және УДК кестесі бойынша жіктеледі. Кітапхана қорын есепке алу кітапхана қорын толық автоматтандыруға арналған және колледж оқытушыларының әдістемелік құралдарының электрондық кітапханасын құруға мүмкіндік беретін «Кітапханалық іс» бағдарламасы арқылы жүзеге асырылады. Ақпаратты электронды ортаға жүктеуге, басып шығаруға және таратуға болады.

          Кітапхана колледжді дамытудың жалпы тұжырымдамасына сәйкес жоспарлы түрде дамиды, жоғары талаптарға сай келеді және барлық қызмет түрлерін сапалы кітапханалық және ақпараттық қамтамасыз ету қажеттіліктерін қанағаттандырады. Кітапхананың қызметі білім беру технологияларының даму деңгейіне, оқу, ғылыми, тәрбие процестерінің технологиялық және техникалық жабдықталуына байланысты. Ақпараттық компонент оқу процесінде студенттердің өзіндік жұмысының үлесінің артуы жағдайында ерекше маңызды.

    Кітапханада мерзімді басылымдар мен газет мақалаларының картотекасы тұрақты негізде жұмыс істейді, оған келесі сұрақтар кіреді:

    - Қазақстанның саяси орбитасы;

    - Ел адамдар үшін;

    - Ұлы жылдарға тағзым етейік;

    - Мәдениет және мәдени байланыстар;

    - Бейбітшілік пен келісім – біздің таңдауымыз;

    - Қазіргі тарихтың маңызды кезеңдері;

    - Көрнекті адамдардың өмірі және т.б.

    Оқырмандардың сұранысы, маңыздылығы мен жаңалығы бар газет-журнал мақалаларынан тақырыптық папкалар үнемі жаңартылып отырады.20221005 101029

    Өзекті тақырыптар бойынша кітап және виртуалды көрмелер рәсімделді: «Бірлік пен дәстүрді құрметтейміз»; «Қазақстан халқының рухани бірлігі: өткен және осы шақ»; қызықты хабарламалар сағаты «Оқулықтар беттерінен тыс»; көрме-факт: «Ана тілінің қазынасына»; «Қазақстан: ел, адамдар, дәстүрлер»

    Кітапхана активімен және топ кураторларымен бірлесіп, жоғары технологиялық деңгейде түрлі мерейтойлық күндерге арналған іс-шаралар өткізілді, онда электрондық ақпарат көздері мен Интернет ресурстарының жинақтары белсенді пайдаланылды.

    Бірінші курс студенттері үшін кітапхана – библиографиялық білім негіздері бойынша сабақтар өткізіледі, олардың мақсаты – ақпарат іздеу дағдыларын қалыптастыру және оларды оқу процесінде қолдану. Студенттермен жұмыс істеудің бұл тәсілі олардың ақпараттық мәдениетін арттыруға мүмкіндік береді.

    Жаһандық ақпараттандыру, ақпараттық-коммуникациялық ортаны қалыптастыру бәсекеге қабілетті білім беру жүйесін құруды талап етеді, бұл білім беру сапасын ақпараттық қоғамдағы өмірдің қазіргі заманғы талаптарынан алшақтатпауға мүмкіндік береді.

    Жұмыс бағыттары:

     1. «Кітапханалық іс» бағдарламасының көмегімен кітапханалық-библиографиялық процестерді автоматтандыру, кейіннен колледж порталында орналастыра отырып, электрондық каталог құруға, онлайн режимінде қызмет көрсетуді ұйымдастыруға, жеке мәліметтер базасын құруға, статистикаға және т.б. мүмкіндік береді);

    2.  Колледж оқытушылар құрамының цифрлық еңбек кітапханасын құру;

    3. Білім беру процесін ақпараттық қолдаудың жаңа модельдерін дамытуға жәрдемдесу (цифрлық платформадағы жаңа қызметтер: виртуалды анықтама қызметі, құжаттарды электрондық жеткізу);

    4. Колледж оқытушылар құрамының жарияланымдық белсенділігін арттыруға жәрдемдесу;

    5. Пайдаланушылардың медиа және ақпараттық сауаттылығын арттыру (семинарлар, тренингтер, вебинарлар, электрондық ресурстарды пайдалану бойынша түрлі нұсқаулықтар әзірлеу және т. б.);

    6. Сандық ортада кітапхананың инновациялық міндеттерін шешу үшін персоналды үздіксіз кәсіби дамыту (біліктілікті арттыру курстарына, халықаралық конференцияларға, вебинарларға қатысу, өзін-өзі тәрбиелеу және т. б.)

    7. ТжКБ басқа кітапханаларымен желілік жобаларға қатысу және корпоративтік электрондық каталог құру, ресурстармен алмасу, біліктілікті арттыру және т.б.

    20221005 101441Колледжде оқытуға тәжірибелік-бағдарланған, жобалық және зерттеу тәсілін іске асыруға, жеке және топтық жобалық, зерттеу және шығармашылық жұмысты ұйымдастыруға мүмкіндік беретін жеткілікті заманауи жабдықтар бар. Жұмыс істеп тұрған оқу кітапханасының болуы студенттердің коммуникативтік құзыреттіліктерін дамыту бойынша қосымша білім беруді ұйымдастыруға мүмкіндік береді, бұл оларға қоғамның басқа мүшелерімен өзара іс-қимыл жасауға және кез келген әлеуметтік ортада табысты болуға мүмкіндік береді; студенттердің жеке жобалық-зерттеу бағыттарын іске асыру мүмкіндігін және уақытша зерттеу және шығармашылық ұжымдардың жұмысын қамтамасыз етеді.

    Кітапхананың перспективалары мен стратегиялық міндеттері:

    Білім алушылар деңгейінде:

    • семантикалық оқуға және мәтінмен жұмыс істеуге үйрету;
    • ақпаратпен жұмыс істеу бойынша бірыңғай режимді енгізу;
    • студенттерге арналған әдеби қонақ бөлмесін өткізу; оқырман клубтары; конкурстар, көрмелер, викториналар, пәндік онкүндіктер, жобалар, конференциялар, даулар, олимпиадалар өткізу;

     Педагогтар деңгейінде:

    • семантикалық оқуды дамыту және қалыптастыру және мәтінмен жұмыс жасау технологияларын зерттеу және енгізу;
    • «Жалпы адамзаттық құндылықтар: классиканы бірге оқимыз» тұрақты жұмыс істейтін семинар өткізу;
    • оқуды қолдау мен дамытуға бағытталған республикалық қалалық іс-шараларға қатысу;
    • колледж сайтында кітапхананың инновациялық қызметі туралы өзекті ақпаратты «Жаңалықтар» бөлімінде орналастыру.

    Бұрын ұсынылған міндеттерді шешу біліктілікті арттырусыз, озық тәжірибені пайдаланусыз, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды меңгерусіз, кітапхана персоналының қазіргі заманғы тиімді жұмыс үшін қажетті психологиялық-педагогикалық және әдіснамалық негіздерді игерусіз, оқыту мен тәрбиелеудің жаңа әдістері мен құралдарын, сабақтарды өткізу әдістемелерін жетілдірусіз және енгізусіз мүмкін емес. Зияткерлік өсуге басқа оқу орындарының әріптестерімен кәсіби байланыстар, белсенді идеялар мен тәжірибе алмасу ықпал етеді:

     Сухомлинскийдің ойы … «Чтение – это, прежде всего, воспитание сердца, прикосновение человеческого благородства к сокровенным уголкам души. Слово, раскрывающее благородные идеи, навсегда откладывает в сердце крупинки человечности, из которых складывается совесть».

    Кітапхананың қызметі – рухани-адамгершілік қасиеттердің дамуына әсер ету жолдарын іздеу. Кітап арқылы біз ойлауды, жанашырлықты, жүрекпен, ақылмен басқа біреудің азабына немесе қуанышына жауап беруді үйренеміз деп сенеміз.Безымянный

    Кітаптарға сүйене отырып тәрбиелеу мүмкін емес, өйткені әр студент ерекше жеке; кітаптарсыз тәрбиелеу ақылға қонымсыз: халықтардың даналығын, мыңжылдықтардың даналығын ешкім жеңе алмайды; кітаптардың көмегімен, кітаптарға сүйене отырып тәрбиелеу – әдеттегі және кейде қауіпті қателіктерді қайталамау, уақыт пен күш-жігерді үнемдеу, даму дегенді білдіреді.

  • «Солтүстік Қазақстан облысы әкімдігінің

    денсаулық сақтау басқармасы» КММ

    «Солтүстік Қазақстан медицина колледжі» ШЖҚ КМК

    КІТАПХАНАСЫН ҚОЛДАНУ ЕРЕЖЕЛЕРІ

    1. Жалпы ережелер

    1.1. Кітапхана медицина колледжінің оқу-көмекші, ғылыми, ақпараттық, идеологиялық және мәдени-ағартушылық бөлімшесі болып табылады.

    1.2. Кітапхана өз қызметін Қазақстан Республикасының Заңдарын, Президент пен Үкіметтің қаулыларын, ҚР Ғылым және білім министрлігінің, ҚР Денсаулық сақтау министрлігінің бұйрықтарын, медицина колледжі басшылығының бұйрықтарын, сондай-ақ осы ережені және келесі бұйрықтарды басшылыққа алады:

    1.2.1. «Қазақстан Республикасының колледждері мен кәсіптік мектептері (лицейлері) кітапханаларының жұмыс сапасын жақсарту жөніндегі шаралар туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2000 жылғы 21 маусымдағы № 599 бұйрығы

    1.2.2. «Білім беру жүйесінің кітапханалары үшін кітапхана ісі бойынша құжаттарды бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің бұйрығы

    1.2.3. «Білім беру қызметін лицензиялау ережесін және оған қойылатын біліктілік талаптарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2007 жылғы 02 маусымдағы № 452 қаулысы

    1.2.4. «Қазақстан Республикасының мемлекеттік білім беру ұйымының кітапхана қорын қалыптастыру туралы Нұсқаулықты бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2003 жылғы 18 шілдедегі № 508 бұйрығы

    1.3. Кітапхана оқу үдерісін, ғылыми-зерттеу, ғылыми-педагогикалық қызметті және идеялық-тәрбие жұмысын әдебиеттермен және ақпараттық материалдармен қамтамасыз етеді.

    1.4. Медицина колледжінің кітапханасына әдістемелік басшылық ҚР Ғылым және білім министрлігінің ғылыми-әдістемелік кітапхана комиссиясымен, ҚР Денсаулық сақтау министрлігінің Республикалық Ғылыми кітапханасымен, Республикалық әдістемелік кітапхана комиссиясымен және қалалық әдістемелік кітапхана бірлестігінің орталығымен жүзеге асырылады.

    Мазмұны

    1. Кітапхана міндеттері
    2. Оқырмандардың құқықтары мен міндеттері
    3. Оқырмандарға қызмет көрсету жөніндегі кітапханалардың міндеттері
    4. Кітапханалық қызмет көрсетудің жекелеген нысандарын пайдалану тәртібі

    2. Кітапхананың негізгі міндеттері

    2.1. Оқырмандардың – медицина қызметкерлерінің идеялық, еңбектік, адамгершілік және эстетикалық тәрбиесіне, олардың жалпы білім беру, мәдени және кәсіби деңгейін арттыруға ықпал ету.

    2.2. Медициналық ғылымның дамуына, оның жетістіктерін денсаулық сақтау практикасына енгізуге жәрдемдесу.

    3. Оқырмандардың құқықтары мен міндеттері

    3.1. Медицина колледжінің кітапханасын пайдалану құқығы медицина қызметкерлеріне, колледж студенттеріне, сондай-ақ аралас медицина саласының қызметкерлеріне, егер олар өз қызметінің түрі бойынша медициналық-биологиялық әдебиетті зерделеуді қажет ететін болса, беріледі.

    Ескерту: аймақтың медицина қызметкерлері, сондай-ақ медициналық сала қызметкерлері қорды тек кітапхананың оқу залында ғана пайдалануға құқылы.

    3.2. Кітапханаға жазылу үшін оқырман жеке куәлігін (төлқұжат, әскери билет) көрсетуге және оқырман билетін, оқырман формулярын және тіркеу карточкасын ресімдеуге қажетті мәліметтерді хабарлауға міндетті.

    3.3. Кітапханаға жазылу кезінде оқырман кітапхананы пайдалану ережесімен танысып, олардың орындалуы туралы міндеттемені оқырман формулярында өз қолымен растауы тиіс.

    3.4. Оқырман кітапхана қорынан кітаптарды, басқа да баспа шығармаларын және өзге де материалдарды уақытша пайдалануға алуға, сондай-ақ белгіленген тәртіпке сәйкес жеке материалдардың көшірмелеріне тапсырыс беруге және алуға, кітапхана және ақпараттық-библиографиялық қызмет көрсетуді және кітапхана көрсететін басқа да қызмет түрлерін пайдалануға, кітапхана өткізетін іс-шараларға қатысуға; кітапхананың Қоғамдық кеңесіне сайлауға және сайлануға құқылы.

    3.5. Кітапхана қорындағы сирек және құнды кітаптар, қолжазба басылымдары, альбомдар, атластар, жалғыз даналар үйге берілмейді және сырттай және ұжымдық абонементтер бойынша жіберілмейді. Жарияланбаған материалдарды/диссертацияларды, есептерді және т. б./, шектеулі пайдалану әдебиеттерін беру белгіленген тәртіпке сәйкес жүзеге асырылады.

    3.6. Абонентке берілетін кітаптардың, басқа да баспа туындыларының және өзге де материалдардың саны, сондай-ақ оларды пайдалану мерзімі нақты кітапхана белгілеген тәртіппен анықталады.

    3.7. Абонент міндетті: кітаптарға, басқа да баспа туындыларына және кітапхана қорынан алынған өзге де материалдарға ұқыпты қарайды, оларды белгіленген мерзімде қайтаруға; оларға ешқандай белгі жасамауға; беттерді жұлып алмауға және бүктемеуге; ашық қол жетімді кітапханаларда қордың орналасуын бұзбауға, каталогтар мен картотекалардан карточкаларды алмауға.

    Кітап, басқа да баспа туындылары мен басқа да материалдарды алған кезде оқырман басылымдарды мұқият қарап, қандай да бір ақаулықтар анықталған жағдайда бұл туралы кітапханашыға хабарлауға тиіс, ол оларға тиісті белгі жасауға міндетті.

    3.8. Абонентпен әдебиетті белгіленген мерзімнен артық кітапхана келісімінсіз қайтаруды кешіктірген жағдайда, оған басылымдарды беру берешекті өтегенге дейін тоқтатылады.

    3.9. Кітапхананы пайдалану тоқтатылған жағдайда, абонент бұл туралы кітапханаға хабарлап, өзінің атындағы әдебиетті тапсыруға міндетті.

    3.10. Тұрғылықты жерін, оқу, жұмыс орнын немесе тегін ауыстырған кезде абонент кітапханаға хабарлауға тиіс.

    3.11. Кітапхана қорына нұқсан келтірген адамдар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес материалдық, қылмыстық немесе өзге де жауаптылыққа тартылады.

    3.12. Кітапхана қорынан кітаптарды, басқа да баспа материалдарын және өзге де материалдарды бүлдірген не оларға орны толмас зиян келтірген азаматтар, ұйым, (мекеме), оларды тиісінше дәл сондай баспа туындылары мен материалдармен немесе кітапхана бірдей құнды деп таныған, оның ішінде жоғалған басылымдардың көшірмелерімен ауыстыруға, ал ауыстыру мүмкін болмаған кезде белгіленген тәртіппен анықталатын олардың нарықтық құнының он есе мөлшерінде өтеуге міндетті.

    Жоғалған, бүлінген кітаптардың, басқа да баспа туындылары мен өзге де материалдардың құны кітапхананың есеп құжаттарында көрсетілген бағалар бойынша анықталады.

    Жоғалған немесе бүлінген кітаптардың, басқа да баспа туындылары мен өзге де материалдардың номиналдық құны іс жүзінде төмен болған жағдайда, олардың құны букинистік, антикварлық және басқа да басылымдарды сатып алуға және сатуға арналған каталог-прейскуранттар белгілеген бағалар және осы бағаларды қолдану шарттары бойынша анықталады.

    3.13. Кітапхананы пайдалану ережесін бұзғаны үшін оқырмандар кітапхана әкімшілігі белгілеген мерзімде кітапханалық қызмет көрсетудің барлық түрлерін пайдалану құқығынан айырылады. Жеке оқырмандардың кітапхананы пайдалану ережелерін бұзғаны туралы материалдар жұмыс, оқу немесе тұрғылықты жері бойынша еңбек ұжымдарына, қоғамдық ұйымдарға қарауға берілуі мүмкін.

    4. Оқырмандарға қызмет көрсету жөніндегі кітапханалардың міндеттері

    4.1. Кітапханалар міндетті:

    Оқырмандардың ақпараттық қажеттіліктерін қалыптастыруға ықпал ету, олардың сұраныстарын толық және жедел қанағаттандыру, қызмет көрсетудің жоғары мәдениеті мен медициналық әдебиетті насихаттауды қамтамасыз ету және ақпарат көздерімен жұмыс істеу үшін жағдай жасау; жұмыста қазіргі заманғы техникалық құралдарды кеңінен қолдану.

    4.2. Кітапхана қорындағы әдебиеттер мен құжаттаманы есепке алуды, сақтауды және пайдалануды олардың сақталуын және ұтымды пайдаланылуын қамтамасыз ететін белгіленген ережелерге сәйкес жүзеге асыру:

    4.2.1. Берілген кітаптардың, басқа да баспа шығармаларының және басқа да материалдардың кітапханаға уақытылы қайтарылуын жүйелі түрде қадағалау.

    4.2.2. Оқырманнан бұрын берілген кітаптарды, басқа да баспа шығармаларын және пайдалану мерзімі аяқталған басқа материалдарды алғаннан кейін ғана әдебиетті кезекті беруді жүргізу.

    4.2.3. Кітаптарды, басқа да баспа шығармаларын және басқа да материалдарды пайдалану мерзімі аяқталғаннан кейін оқырманға оларды кітапханаға қайтару қажеттілігі туралы еске салу.

    4.2.4. Егер белгіленген мерзім ішінде кітап немесе құжат қайтарылмаса, оқырман тарапынан кітапханалық әдебиетті пайдалану мерзімін бұзғаны үшін өсім алынады.

    4.2.5. Кітапхана оқырмандары. Басылымдардың жоғалуына немесе бүлінуіне жауапты адамдар. Оларды сол басылымдармен немесе басылымдармен ауыстырады. Кітапханамен тең құнды деп танылған. Ал ауыстыру мүмкін болмаған жағдайда пайдаланушы залалды олардың нарықтық құнын ескере отырып, 10 есе мөлшерде өтейді.

    5. Кітапханалық қызмет көрсетудің жекелеген нысандарын пайдалану тәртібі

    5.1. Кітапхананың оқу залын медициналық кітапханаға жазуға құқығы бар оқырмандардың барлық тобы пайдалана алады.

    5.1.1. Оқырман оқу залына барған кезде оқырман билетін ұсынады.

    5.1.2. Оқырман оқу залдарында жалпы кітап қоймасынан алынған әдебиетті пайдалана алады.

    5.1.3. Негізгі кітап қоймасынан алынған кітаптар оқырманның өтініші бойынша сөреде бірнеше күнге қалдырылуы мүмкін.

    5.1.4. Үйге әдебиет алу үшін медициналық кітапханада жеке абонементті пайдаланады. Ірі өңірлік кітапханаларда абонент өз мекемелерінде кітапханалары жоқ медицина қызметкерлері жазылады.

    5.1.5. Алынған кітаптарды, басқа да баспа туындылары мен басқа да материалдарды пайдалану, егер басқа оқырмандар тарапынан сұраныс болмаса, оқырманның өтініші бойынша кітапханамен ұзартылуы мүмкін.

    5.1.6. Оқырман үйге алынған әрбір басылымға оқырман билетіне немесе кітап формулярына қол қояды (осы кітаптхананы пайдалану ережесіне сәйкес).

Записаться на прием
Здравствуйте, уважаемые посетители сайта!
Здравствуйте, уважаемые посетители сайта!